lørdag den 28. august 2010

færøsk garn og andre flotte farver

Jeg har ikke fået vist et foto af det garn jeg trods alt fik købt på Færøerne. "Sirri" er begyndt at farve deres garn i flotte farver og jeg fandt noget i en lys nærmest lavendelblå. Desuden købte jeg 5 nøgler i brun, der formentlig bliver en trøje, eller vest. Det var et køb med forhindringer, da programmet for turen ikke levnede tid til shopping. Men lige ved hotellet var en garnbutik. Torsdag var vi et par stykker der nåede derind 10 minutter i lukketid og kort før vi skulle videre. En forelskede sig i en kjole i Sirris multifarvede garn og jeg snusede rundt. Der ville komme mere næste dag blev vi fortalt så vi gik videre. Fredag var vi for sent tilbage. Lørdag morgen skulle vi køre før butikken åbnede, men vores guide var forsinket og ville da hun kom gerne vente på at vi købte garn. Kl. 9 åbnede butikken og jeg fik det lange ben foran skarpt fulgt af 2 andre, en kom senere dryssende. Jeg havde set en kort jakke/vest i vinduet. Det viste sig at opskriften er fra et af "hendes verdens" hæfter, bare i lokalt garn. Det er den det blå garn skal bruges til, pinde 8 må gå relativt hurtigt når jeg engang kommer igang med den. Garnet kunne lige præcis klemmes ned i rygsækken da vi skulle hjem.
I går aftes var vi så til middelalderfestival. her hang det smukkeste plantefarvede uld. Fornuften sejrede og jeg nøjedes med at kigge, også med fingrene. Gemalen var ellers klar til at låne mig de nødvendige kontanter - det bliver der jo bare ikke strikket af og lageret bugner. I det hele taget strikkes der ikke så meget pt. som jeg synes jeg burde, selv om diverse strikkecafeer og sammenkomsten hos "Lises strikkemostre" (vores lille strikkeklub) hjælper. I toget strikker jeg på "hemmelige" sokker til Fandangos sokkekonkurrence, dem får I ikke at se på bloggen.

3 kommentarer:

Irene sagde ...

Det ser ellers lækkert ud det uld:-)

Tine sagde ...

Lækkert garn du fik med hjem.

Jeg er imponeret over at du ikke købte noget på middelaldermarkedet. Det er noget meget smukt garn!

Louise sagde ...

Jeg kan se at det er min dygtige veninde Anne, som du har kigget garn ved. Hun har så mange skønne nuancer. At besøge middelalder og vikingemarkedet betyder ofte at man støder ind i plantefarvere....hvilket jo er frygtelig fristende.