tirsdag den 25. maj 2010

Må jeg præsentere

Her er hun så "miss Beezy" også kaldet "frøken B". billedet er taget lige inden hun blev lagt i vaskemaskinen, udseendet er derfor lidt krøllet. Opskriften er fra "Geilsk" og den er strikket på pinde 3,5 i "geilsk tynd uld" lyseblå og petrol.
Jeg tror det er mig der har holdt på frøken selvdiciplin, ihvertfald holdt det hårdt at blive færdig. Bærestykke og ærmer strikkes i et stykke og som det ses på ærmernes "puf" er der mange pinde. Bedre er det så ikke blevet af at jeg for tiden har let ved at få spændingshovedpine og ondt i armen.
Mens jeg tænker over hvilket langtidsprojekt der nu bør gøres færdigt er jeg så småt startet på et par nye, nemlig kraven til Vivian Høxbro's "masai" som cardigan og ærmerne til en "bluse med kors" i dansk mohair. Sidstnævnte blev startet fordi jeg manglede "mødestrik", altså noget der ikke krævede for mange kik på strikketøj og opskrift. meget passende er ærmer og ryg helt glatstrikkede, mens forstykket har et fint snoningsmønster -og hvad er så mere passende end at få overstået det "kedelige" først.

3 kommentarer:

Gitte sagde ...

Frøken B ser rigtig lækker ud ;-)

Strikkeheksen sagde ...

Nå, det er dig, hun har boet hos, frk. selvdisciplin ;-) Men godt, for frøken B er da blevet rigtig lækker :-)
Jeg er imponeret over, at du så lige går i krig med Masai - men den er altså også suverænt flot :-)

Clemme/Trine sagde ...

Ja hold da op, jeg synes også frøken B. ser rigtig rigtig lækker ud :)