fredag den 14. maj 2010

let at lokke

Jeg har haft fri i dag, bortset fra et par timer i formiddags med den bærbare i sofaen. Her fik jeg skrevet noget af det der er svært at nå i hverdagen på kontoret, dejligt. Resten af dagen var bestemt til en bytur alene. I onsdag var der et par "fugle" der pippede om, at Isager havde fået noget multifarvet garn hjem som et forsøg. Det jeg så var smukt så i dag var jeg forbi butikken. Og kom hjem med 200g spinni i en mørkeblå indfarvning som jeg forestiller mig at bruge til et lace-sjal.
Billedet er rystet fordi det er taget uden blitz, men er det der gengiver farvespillet bedst.Kontrasterne var større ved de andre farver, men denne har den ro jeg mener er nødvendigt til det billede jeg har i hovedet af sjalet. Det kribler allerede i fingrene efter at komme igang, men der er altså andet der skal være færdigt først.
Til vores strikkekomsammen kom Tine med nogle fine maske-markører, heraf en rækkemarkør. Den er i brug og jeg kan godt bruge flere. Så den lokale hobbyforretning fik også et besøg, hjemme kom der gang i smykketangen og nu har jeg 10 mere, heraf 2 i luksusudgave med små similisten. Næste trin må være at lave maskemarkører - ikke fordi jeg trænger men fordi det kunne være sjovt at prøve.
Siden efteråret er jeg blevet mere opmærksom på at gøre noget mere for mig selv, et af resultaterne er at jeg har meldt mig til et kursus i "strik med stukturer" på Skals håndarbejdsskole i august. Både fordi jeg gerne vil bruge en uge til at fordybe mig i lidt teknik, men også fordi min kære ægtefælle ikke har ønsket at rejse på sommerferie de sidste 3 år. Der kommer ikke noget godt ud af at presse ham med til udlandet og han synes det er alletiders ide jeg har fået.

4 kommentarer:

Merete sagde ...

Det garn ser spændende ud. Flotte markør du har lavet.
Merete

Tine sagde ...

Jeg syntes da ikke vi lokkede ret meget :-)
Lækkert garn du fik købt. Jeg har jo set det, så jeg kan også godt lige se et sjal for mig!
Super god ide, med Skals! Det kan jeg godt blive lidt misundelig over :-)

Helle sagde ...

Tine. Nej I lokkede ikke meget, men det gjorde garnet i kurven

Merete sagde ...

Rigtig god idé med det kursus. Der er flere, der ser tillokkende ud!