lørdag den 24. januar 2009

Velkommen

Efter at have været flittig læser på diverse strikkeblogs det seneste halve år har jeg fået lyst til at være med. Som udgangspunkt vil jeg mest skrive om strik, men mon ikke der kommer mere med undervejs.

Om mig selv kan jeg fortælle at jeg er 47 år, uddannet civilingeniør og arbejder med miljøopgaver i en offentlig forvaltning. Jeg er gift og uden børn, men har 2 nevøer der meget gerne vil have striktrøjer i jule- eller fødselsdagsgave.

Jeg strikker flittigt i perioder, mest om vinteren. Pindene bliver rørt på den næsten daglige togtur til og fra arbejde, hjemme, på strikkecafe og til møder mv. hvor det ikke er for provokerende. Jeg strikker mest til voksne, nemlig mig selv og manden, hvilket begrænser antallet af færdige projekter, alligevel blev jeg overrasket da jeg ved årets udgang talte sammen, og de to første ting er allerede færdige i 2009. Som så mange andre vokser garnlageret dog hurtigere end jeg kan følge med.

De to færdige projekter er her, et par fingervanter i "cherry-hill strømpegarn" og en kort trøje i "noro Kochoran"
Mønstret til handskerne er fra Drops og de er strikket på pind 2½. Trøjen er fra bogen "noro eternal" og der er brugt 400g på pinde 6. Jeg startede trøjen i juledagene så det er gået rimelig hurtigt.

Ingen kommentarer: