søndag den 25. januar 2009

lørdaghygge og lager

I går aftes blev der hygget til håndboldkampen. Om eftermiddagen var flettesjalet blevet klar til fletning, jeg havde helt glemt hvor langsommeligt det er at lave "fletningerne", men klar blev det og her ligger sjalet klar til aftenens flet, der ikke blev helt færdigt. Jeg er spændt på det færdige resultat, det er i andet garn end det sidste og gjort mindre for at have garn nok. Endnu en gang troede jeg jeg vidste hvad der skulle til, men havde glemt at tage høje for forskellig garnkvalitet og løbelængde. Det første sjal blev strikket i tynd silke/uld

Jeg må erkende at garnlageret vokser, både garn med og uden opskrifter.
Der var dømt midlertidigt stop, alligevel blev det til 2 nye indkøb i går, 5 nøgler regia strømpegarn i blå = 3 par sokker. Det skal bruges til sokker med mønstre, hvis ikke svigermor får det inden. 10 nøgler "hjerte vital" til en trøje som jeg tidligere har strikket til søster. Vel hjemme så jeg på opskriften, der skal bruges 14 nøgler så jeg må forbi i morgen efter mere, gad ikke da jeg var kommet hjem lørdag. jeg beklager fotokvaliteten, må nok i lære hos gemalen.

og hvad indeholder lageret så garn til ud over det nyindkøbte?


  • blues Jakke, Hanne Falkenberg


  • Vanter Navia Trio til mig selv


  • Trøje i pelsuld med hulmønster forneden


  • ”Bias Shell” bomuldstop, julegavegarn


  • Karen Noe Hørsjal


  • Hvid cardigan (Hanne trøje)


  • Regia strømper blå Kaffe fasset


  • Hue af felted tweed - restegarn


  • Spindelvæv i Isager merino/silke


  • Årringe i Isager merino/silke


  • Sjal i pelsuld - restegarn


  • ”drop stitch lace tank” bomuldstop


Garn "uden projektideer:





  • Rosa, pink og lilla uld/bomuld, 1000 g i alt


  • Højlandsgarn, grønt. Optrævlet 400g, evt til trøje nr. 84 (Isager)på ny


  • Peru-uld, 50 g tykt, evt håndledsvarmere (vundet til strikkecafe i Fandango)


  • Cherry-Tree-hill strømpegarn, 50g, evt vanter eller halvhandsker (u/fingre) -rest fra fingerhandsker


  • Uldgarn fra Øland Til dobbeltstrik-vanter?


  • Diverse bomuldsgarn, "mandarin petit", rester nok til trøje?


  • + mange rester af diverse garn i uld og bomuld.

1 kommentar:

Tine sagde ...

Ja, du behøver da ikke at kede dig :-))

Men sådan har vi det vidst alle. :o)