torsdag den 16. august 2012

fakta om Islandsturen

Lene har spurgt lidt ind til turen til Island. Da det måske har interesse for flere kommer svaret her.
jeg deltog i gavstriks årlige "Nordisk strikkesymposium", der afholdes på skift i forskellige lande, i år var det Island og næste år bliver i Danmark. Der var i alt ca. 100 deltagere fra Danmark, Norge, Sverige, Finland, Island, Japan, Sydkorea og England der alle deltog i workshops og udflugt. Arrangøren havde sørget for rigelige muligheder for garnkøb undervejs. Rejsen til og fra Reykjavik skulle man selv stå for, jeg havde derfor mulighed for at lægge ekstra dage ind i programmet.
Jeg har ingen tilknytning til Island, men har været facineret af landet siden mit første, lidt tilfældige, besøg for 25 år siden. Jeg fik efterfølgende lokket min mand med på en rundtur i bil for 6 år siden, hvor vi sejlede derop og boede i telt på campingpladser, en oplevelse vi stadig vender tilbage til.
Der er flere der arrangerer strikketure i/på Island, Helene Magnusson fortalte at hun laver ture hvor der bla. vandres  på vulkaner og under forberedelse af turen fandt jeg frem til knittingiceland der også arrangerer kurser/ture, vist i høj grad med kendte designere.

3 kommentarer:

Solskin Christophersen sagde ...

Det ser så spændende ud alt det, og fede workshops du har været på.
Kunne du ikke finde på at lave en strik-in, hvor du fortæller om turen og lærer lidt fra dig?
Det kunne være så fedt!
Knus Elsebeth

Uldbegavet sagde ...

Jeg er enig, det lyder som om det har været en fantastisk tur. Måske skulle man tager derop engang i fremtiden.

Helle sagde ...

Tak for tilliden, jeg tror desværre ikke at jeg er sikker nok i det jeg lærte til ligefrem at lære videre, og jeg har heller ikke ret mange billeder deroppefra denne gang. Det betyder ikke at jeg ikke vil afholde strik-in engang, når jeg har mere overskud end pt.