søndag den 19. februar 2012

en lørdag med strik

Det lykkedes mig at få strikket noget i går, siddende foran computeren mens jeg læste blogs. På Karen-Noe spenceren er jeg igang med felt nr. 2, der skal være 4 store og 4 mindre dominofelter samt fire felter der danner bærestykke og stropper. Mellem felterne er der markering ved hjælp af en kontrastfarve. Tungen skal holdes lidt lige i munden ved indtagningerne, her hjælper det med en omgangstæller så jeg ved hvor jeg er. Den er mere grøn i farven end på billedet.

Jeg er også igang med et nyt sjal, skulle bruge noget automastrik da søster blev syg, det er det så ikke helt, men næsten. Også her er farverne mere grønne.
Det er et kit fra Kastaniestik der hedder "søgræs". Der er en masse andet jeg burde gøre færdig, men projekterne er af forskellige grunde gået i stå, enten pga. mindre fejl (min hvide gardigan) eller fordi jeg synes de er blevet kedelige. Og for nogles vedkommende blot fordi de er på tykke pinde, hvilket ikke er min favorit strikkemæssig, selv om jeg godt kan lide de færdige projekter.

2 kommentarer:

Berit sagde ...

Det ser spændende ud, dit sjal...

Strik skal være lystbetinget, så strik du bare løs på lige præcis, det du har lyst til.

Uldbegavet sagde ...

Det er også sjovt at have lidt forskelligt at strikke på, sålænge man kan holde styr på hvor langt man er kommet. Kjolen ser ud til at blive god og sjalet ser også spændende ud.