søndag den 8. januar 2012

Hverdag igen

Julen og nytåret er overstået og det er hverdag igen, helt så meget opladning som jeg havde håbet på blev det ikke til i juleferien, der skal vist længere tid til. Men strikket blev der - jeg startede og blev færdig med "bestillingshuen" og venter nu spændt på om den falder i den unge mands smag. Han har selv valgt farverne og det store mønster, de to andre borter har jeg tilføjet. Grundmønstret er fra huen til nevøen, men denne her er strikket i "Navia Trio" på pinde 4. Mønsterborterne er fundet i min bog med færøske mønstre, tilsat lidt farve.
Det er også blevet til et par færdige sokker, strikket i "shi-bui socks" på pinde 2,5. Jeg startede egentlig på et andet mønster, men brød mig ikke om den måde farverne fordelte sig på. Disse er jeg rigtig tilfredse med og de hænger nu til tørre efter vask så de kan komme i brug. Og så er et delmål nået, øverste  venstre forstykke på "Cikorie" fra Kataniestrik. Jeg var advaret om at "cikorierne" er trælse, heldigvis har de vist sig samarbejdsvillige på mine lidt spidse knit-pro pinde nr. 7. Der er 4 masker der skal strikkes sammen, hvilket godt kan være en udfordring og var det da jeg brugte samme mønster til et par sokker.



4 kommentarer:

Berit sagde ...

Fin hue - den er vist lige i øjet til sådan en ung mand.

Tine sagde ...

Fed hue.
Den opskrift skal jeg vist lige kigge på. Min svigersøn har ønsket sådan en!
Smukke sokker. Det er du altså suveræn til!!

Smuk cikorie. Glæder mig til at se noget mere af den :-)

Uldbegavet sagde ...

Det er en god hue, den kunne jeg godt finde på at strikke.
Du er en rigtig sokkemester.
Cikorien er vanvittig flot, men 4 masker sammen lyder altså afskrækkende.

Strikkeglæde sagde ...

Dejlige ting du har fået lavet - Cikorie ser meget srændende ud, den har jeg ikke set før :-)