søndag den 17. oktober 2010

Det går fremad

Masaien glider lige så stille gennem hænderne og vokser, selv om det er svært at få tid til at strikke på lige den. Enten er jeg ikke hjemme, eller også er der andet der skal laves. Jeg er ved at strikke kanter på forstykkerne, de skal laves inden ærmerne. Jeg vil lige sove på knaphulskanten. Følges opskriften bliver de ikke symetriske, og det vil nok irritere mit, og ikke mindst husbondens, øje (og han kommer jo til at se den forfra mere end jeg gør). Og sandelig om ikke jeg fandt en mindre fejl i Vivian Høxbros ellers velskrevne opskrift i forbindelse med opsamling af masker langs kanten.
Anette Danielsen var som jeg tidligere har oplevet det meget inspirerende i går, og det var dejligt at kunne prøve en model jeg har været meget i tvivl om, nemlig regnvejrskjolen. Det er nu ikke den der skal laves først, men derimod "skovtur". Jeg havde noget højlandsgarn fra et projekt der blev opgivet, det er nu suppleret med bomuld i en flot blå farve og det kribler efter at komme igang. Jeg nåede en strikkeprøve, med fejl, men pyt.

3 kommentarer:

Irene sagde ...

Den bli´r altså så fin den Masai:-)

Unknown sagde ...

Du strikker så flotte ting, nydelige farger. Dette vil bli fint. :))

Tine sagde ...

Din Masai bliver simpelthen så fin!
Kan godt forstå du vil strikke den kjole. Den er jeg også forelsket i :-)