torsdag den 1. april 2010

Amatøragtigt

"Førpåske"-dagene er brugt i Hillerød med den obligatoriske indkøbstur til Købehavn - her fik jeg bla. købt en "taske" til mine almindelige rundpinde, hen ad vejen får jeg vel styr på de øvrige. Jeg fik også langt om længe besøgt strikkebutikken i min barndomsby "Butik strik" , hvor der blev købt lidt garn, selv om de vist egentlig havde lukket. Det viste sig at de to der gik i butikken var bror og søster der har overtaget det der før hed "dansk mohair", så det er fortsat muligt at få det garn, hvilket glæder mig.
Og til det amatøragtige. Jeg valgte at tage et strikketøj med, hvor strikkefastheden ikke var kontrolleret og for en sjælden gang skyld var den for stram, det er hvad det er, men jeg havde ikke andre spidser med til knit-pro da jeg ville spare på pladsen. Heldigvis havde jeg i sidste øjeblik medbragt et par sokker, som jeg kunne strikke på hos min mor, i bilen hjem turde jeg ikke med de spidse pinde. Mønstret hedder "summer lovin socks" (ravelry-link) og garnet er shi-bui socks.
Ellers strikkes der bla. bærestykke på "frøken B", der efterhånden også fylder godt og derfor blev fravalgt til turen. Det er hyggeligt men langsommeligt at strikke "bieserne" men jeg håber på et ordentlig ryk i påsken, hvis jeg eller kan være "strikkemonogam" så længe.

Ingen kommentarer: