lørdag den 6. februar 2010

Grønne Hoser

Mine grønne sokker er færdige og jeg kan komme ud og gøre mine hoser grønne, jeg må nu nok hellere starte med  ægtemanden."Van Dyke socks" fra "Socks from toe up" af Wendy D. Johnson, strikket i "Handmaiden Casbah, farve hewlock, på pinde 2,75. Traditionen tro er der nye på pindene, denne gang på 5 pinde oppefra og ned, det er ratr med afveksling. Billede følger senere, men det kan da røbes at de er i en fin turkis farve og strikkes i "shi bui socks". Jeg kæmper for at holde mig til det der er igang, er endnu en gang ramt af lysten til at starte op og se hvordan mønster og farver arter sig, mere end lysten til det lange seje træk. Bortset fra at det ikke drejer sig om farver, mønstre og garn gælder der lidt det samme på arbejde, hvilket er ganske upraktisk i forhold til de opgaver der venter (herunder et referat af et rodet møde - øv). Bortset fra det nyder jeg at have en weekend der startede med en festlig teaterforestilling i går aftes (Et dukkehjem/Noras sønner på Århus Teater), og hvor vi ikke skal noget særligt.

2 kommentarer:

marianne sagde ...

Super lækre sokker:) God lørdag aften.

Tine sagde ...

De er blevet rigtig fine.
Det er noget meget smukt garn, og mønstret er super fint til at fremhæve det!