tirsdag den 29. december 2009

julesløv

Jeg holder juleferie, hvor er det længe siden jeg har været så meget nede i gear, tiden smuldrer mellem fingerene på mig, mens gemalen er på arbejde. Egentlig burde jeg også arbejde lidt, eller få gjort noget ved den evige liste over opgaver i huset, herunder en fødselsdagsgave til svigermor, der har fødselsdag nytårsaftens dag. Jeg har imidlertid besluttet mig for, at jeg bliver nødt til at passe på mig selv, det skal nok blive hverdag. Det betyder også at vi har meldt afbud til nytårsaften i Middelfart hos nogle venner/bekendte. På den ene side vil jeg gerne, på den anden er det lidt uoverskueligt med manden på arbejde om formiddagen, kaffe hos svigermor og lang kørsel hjem efter midnat. Og gemalen?, han vil helst blive hjemme.
Jeg har erkendt at jeg har det bedst når der er et par sokker igang. Denne gang har jeg kastet mig over nogle med fletmønster. Jeg startede op i mit grønne Casbah socks, men de blev for store, hvilket var forudsigeligt på grund af masketallet. Inden fletmønstret blev de derfor hevet af og trevlet op, hvorefter jeg er startet i cherrytree-hill i en brun/lilla udgave på tyndere pinde. Jeg håber det kommer til at fungere med længden på foden, må hellere regne efter når jeg kender strikkefastheden.
Jeg er ved at beslutte mig for at deltage i kategorien "WIPs-dancing" i ravelympics. Det skal være projekter startet mindst en måned før konkurrencen begynder og der har jeg jo både "frøken B" og Blues som kandidater. Begge overholder kravet for det hold jeg er med på "danske designere" og det er nok mere realistisk end at starte på det jeg havde tænkt oprindelig.

1 kommentar:

Tine sagde ...

Jeg er sikker på at når man er "juledvask" er det fordi man har brug for lidt ro i kroppen.
Så slap du bare af med god samvittighed!

Sikke lækre sokker du har gang i.
Måske jeg får dem at se d. 7?