søndag den 25. januar 2015

Klar til sne

Tiden nærmer sig den ferie jeg har glædet mig til længe og i den grad trænger til. Og hvad er mere passende end at vise det jeg har fået færdigt den sidste måned, og et enkelt igangværende arbejde, frem i sneen(og derved få øvet mig i at fotografere med de kontraster det medfører).

Først en sweater med strandskader, den er fra Læsø uldstue strikket på pinde 4 i "Hedegarn", ikke for de uldsarte men jeg elsker den. Modellen har længe spøgt i mit hoved, jeg holder nemlig meget af strandskader, så i efteråret skulle det være og den blev bestilt. Jeg planlægger også at strikke den tilhørende hue.

 Derefter et par vanter med "korsnæs mønster" købt i Finland i sommer. De er strikket på pinde 2,5 og allerede brugt flittigt. Det er  første gang jeg prøver at tilpasse et mønster af den type til en lille vante og jeg er godt tilfreds med resultatet.
 Til sidst et sjal i moskusuld. Det var planlagt færdigt til turen nordpå, men det når jeg ikke, dertil har jeg måttet strikke baglæns for mange gange, hvilket ellers ikke plejer at være nødvendigt, men koncentrationen har svigtet når jeg har strikket i toget. Heldigvis er der andre tørklæder i kurven til at tage med.

Om 1½ uge vinker jeg så farvel til manden og tager en uges velfortjent ferie med 35 andre strikkende kvinder højt mod nord, som sagt så glæder jeg mig meget - det kan kun blive hyggeligt og en stor oplevelse.

4 kommentarer:

Merete sagde ...

Sikke mange fine ting du har fået færdig. Jeg er vild med din sweater. Den spøger også i mit hoved.
Kan du have en god tur

Susan sagde ...

"Strandskaden" er meget smuk. Og nu har man jo ikke sådan en trøje direkte på nøgen hud - så lidt krads kan man vel leve med :-)

Tine sagde ...

Meget smuk sweater!
Og dine luffer er utroligt fine!

Jeg håber at du får en fuldstændig fantastisk tur og glæder mig meget til at høre om den (og selvfølgelig se billeder) :-)

Gitte sagde ...

Meget flot sweater og lækre vanter.