søndag den 1. juni 2014

blød luksus og en ommer

Dagene går lige så stille mens jeg forsøger at holde fast i krydsfeltet mellem hjemme, arbejde og igen en syg forælder. Det lykkes, men bloggen er en af de ting der sættes i baggrunden. Jeg havde håbet at 2014 blev året hvor jeg kunne have lidt mere tid til mig selv og mit strikketøj.
En af de ting jeg har lavet er endnu et hurtigt lille sjal "Simmer dim" af Gudrun Johnston. Strikket på pinde 4 og 6,5 i Madeline Tosh Merino light i en svag lyslilla.
 

Det er superblødt og dejligt at have på, uanset om det er som halstørklæde eller skuldersjal.
Et par sokker mere er det også blevet til, de er ikke fotograferede og er lagt væk for sommeren. Hvis jeg husker det kommer de på senere.
 
Snart er der garnstafet igen, så jeg måtte begynde på noget af det der blev købt garn til sidste år. Der blev slået op til "Vendbar" strikket i Ito kinu, garn og opskrift  fra Charlotte Tøndering. Jeg syntes hurtigt den virkede stor på pinden og at der var brugt meget af garnet,  men det var vanskeligt at måle strikkefastheden. Efter råd fra Tine kom den på en længere wire så jeg kunne måle. Og heldigvis for det, istedet for 52cm i bredden var der omkring 65cm - godt nok er jeg ikke helt lille, men det er alligevel for meget.
Så nu ser den sådan ud, eller næsten, der er slået op på mindre pinde og strikket en halv omgang.
 
Som så mange andre strikkere er jeg tidsoptimist når det kommer til hvor mange masker jeg kan strikke på kort tid, så mon ikke der kommer nyt garn til samlingen om 2 uger når det går løs igen. Det ville ellers være godt for lageret hvis jeg kunne nøjes med det der skal bruges på strikkesymposiet i Vaasa (Finland) om en lille måneds tid.
 
 

1 kommentar:

Susan sagde ...

Det krydsfelt kender jeg godt. Håber på at du alligevel finder noget god strikketid. Fint lille sjal.