tirsdag den 27. december 2011

overspringshandlinger

Først god jul til alle, den sidste uge op til jul var tærpakket og efterfølgende har der ikke lige været lejlighed til at åbne pc'en. Nu skulle jeg så egentlig arbejde da jeg ikke har nok feriedage til at holde fri hele julen hvis der også skal være til foråret. Det er bare så svært at finde motivationen - jeg vil hellere få ryddet lidt op og ikke mindst strikke på den hue jeg har lovet kollegaens søn. Julegaverne er vist faldet i god jord, jeg har ikke hørt fra modtagerne, men mormoderen berettede at den 11-årige gik rundt med huen hele aftenen, hvilket må være gode tegn, og lillebror på 9 var vist også tilfreds med fodboldsokker - han er københavner og FCK-fan (spiller selv på børnehold).

En anden overspringshandling er et "halsrør" til mig selv, den blå halsvarmer er ikke helt varm nok pt. og jeg er blevet glad for noget der ikke falder af og bliver væk. Modellen er "Holly" fra Lene Holme Samsøes bog "mere feminin strik" Garnet er "Grignasco loden" i en lys karrygul, der er brugt lidt over 1 nøgle på pinde 4,5.
Garnet købte jeg sidst vi var i København, et meget beskedent indkøb kun suppleret med et sæt firkantede strømpepinde, måske skulle vi tage toget noget oftere i forbindelse med overnatninger, det begrænser hvad der kan bæres hjem at der også medbringes skiftetøj.

3 kommentarer:

Pia sagde ...

Dejligt at gaverne faldt i god jord. Dit halsrør er meget flot.

Uldbegavet sagde ...

Fint halsrør og farven er skøn.
Måske et beskedent, men et lækkert indkøb.

Merete sagde ...

God jul i lige måde til dig. Lækkert halsrør du har strikket.