lørdag den 21. maj 2011

tiden iler

Uha det er længe siden jeg sidst har skrevet. Det skyldes delvis at jeg ikke synes der har været så meget nyt og delvis at tiden bare er løbet for mig. Der er trods alle intensioner om det modsatte kommet nyt på pindene.
Sidst jeg deltog i strikkecafe hos Fandango var emnet sokker nedefra og op. Dem har jeg lavet mange af så istedet for en lille prøvesok valgte jeg at finde garn på lageret og starte et nyt par af slagsen. Det er "catnipsocks" , gratismønster fra "wendyknits" . Garnet er shi-bui socks købt hos Fandango. jeg strikker med magic-loop. Sokker har en passende størrelse til små tasker så de var med i toget da jeg var til konference i Odense torsdag, der blev dog kun strikket på vej hjem.

 Næste projekt er en poncho fra Kastaniestrik købt som kit i Middelfart. Den hedder "Ragnhild" og strikkes i dobbelt "supersoft". Jeg håber på at få den færdig her i foråret så den kan bruges på kølige sommerdage. Det er snoningspinden der pynter midt i mønstret.

Til sidst er det Else Schjellerups "Nille", en helt enkelt oppefra og ned bluse med striber. Jeg strikker i Dunlin på pinde 2,5 og har lige fået sat fra til ærmer. Den kan strikkes både med og uden ærmer, jeg forventer at lave en udgave med korte ærmer.

Forhåbentlig er der snart færdig strik at vise frem, livstykketrøjen mangler kun 61 korte rækker.

3 kommentarer:

Susannes syslerier sagde ...

Sikke mange spændende projekter, du har gang i. Og fede "jordbær"strømper, du kan høste i jordbærbedet :-)

Helle sagde ...

ja, det ville være godt hvis man kunne gro strømper istedet for jordbær. Desværre er det også kun nogle få vilde bær der har forvildet sig ind blandt vedbenden.

Tine sagde ...

Kender godt det med at tiden flyver afsted.
Sådan har vi det vist alle i perioder :-)
Sikke nogle dejlige ting du har gang i.
Den der Nille kender jeg slet ikke. Den må jeg vist se lidt nærmere på.