tirsdag den 26. april 2011

"Vest på"

Vi har været på Sjælland i påsken (uden at købe garn) og nyder nu de sidste feriedage hjemme. Jeg har trodset vejret og hyret fotografen så der kunne komme billeder af vesten. Undtagelsesvis får I også et billede taget bagfra da det er her strikkemodellen rigtig kommer til sin ret. Ryggen er strikket som et stykke med "snydesnoninger/falske snoninger", hvorefter der er samlet masker op og strikket rib med udtagninger for resten.

Fakta. Bente Geil "vest på", strikket i to tråde geilsk tynd uld på pinde 5. Str. x-large/stor/x-stor.  Jeg var tæt på at kunne passe størrelsen mindre men besluttede efter at have prøvet den at denne er bedre. Som nævnt tidligere kræver de sidste omgange lidt mere end en 100cm rundpind.

14 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er din "Vest På" blevet flot, hvergang jeg ser den model færdigstrikket, får jeg lyst til at sætte igang med en selv :D

Strikkeglæde sagde ...

Ja, den er flot - og du har ret ryggen er da fantastisk flot!

Strikkeglæde sagde ...

Ja, den er flot - og du har ret ryggen er da fantastisk flot!

Kludemutter sagde ...

Den er bare god ;)
Klæder alle gør den også.

Yt

Mette sagde ...

Ja, den ryg er helt fantastisk. Jeg kan godt forstå at du er glad for den.

Lykke sagde ...

Hvor er den bare blevet fin! Den falder bare SÅ flot! Godt at du holdt ud på de lange omgange!

Rosenvang sagde ...

Hvor er den bare blevet flot. Den falder utrolig flot på ryggen.

Madam Munch sagde ...

Ja den falder flot ned ad ryggen og er en dejlig sag. Jg har selv strikket den, men det blev for løs i ryggen og jeg trævlede det hele op igen.

Camilla sagde ...

Hvor er den bare flot! Og den sidder rigtig pænt på dig!! Godt at du holdte ud :-)

Berit sagde ...

Superflot vest! Den er rigtig flot bagfra.

Lotte K strik sagde ...

Den er da blevet rigtig flot, og alle maskerne værd.

Strikkefuglen sagde ...

Superflot er vesten og den klæder dig rigtig flot. Jeg er vild med den ;-) så måske engang.

Tine sagde ...

WOW, hvor er den blevet flot!!
Godt at du holdt ud i de lange omgange.
Super flot arbejde!

mit-stuff sagde ...

Hej Helle!
Det var rigtigt hyggeligt at møde dig i Viborg igår!
Kemien var der med det samme, og med sådan en fælles interesse, støder vi nok ind i hinanden igen.
Knus Elsebeth