fredag den 18. september 2009

Indianersokker

Endnu et par færdige sokker, egentlig hedder mønstret "waterfall socks" og består af korte diagonale hulrækker, men farver og mønstre i garnet får mig til at kalde dem indianersokker.

Jeg overvejer at investere i et par sokkeblokkere eller få gemalen til at lave nogle, så mønstrene kommer mere til deres ret. Undervejs fik jeg en lærestreg med hensyn til overholdelse af strikkefasthed i selvstribende garn. På det sidste skaft strikkede jeg minimalt løsere end på resten, resultatet var at den gule farve klumpede istedet for at danne striber. Jeg er glad for at jeg valgte at strikke 2 cm tilbage og prøve igen. Ændringerne omkring vrist og hæl lever jeg med, de kan ikke undgås.

Og næste par sokker er startet op til "togstrik", denne gang oppefra og på almindelige strømpepinde. Jeg er dog spændt på om de bliver skrottet undervejs da mønstret indeholder en rapport med "strik 4 masker sammen" på hver 8. pind, hvilket ikke er min livret.

2 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Jeg overvejer også sokkeblokkere - det er vanskeligt at præsentere sokker ordentligt, men du har nu begået et ganske nydeligt par :-)

Personligt synes jeg kun, det er en charme, når farverne arter sig lidt selvstændigt, men det er jo smag og behag:-)

Spændt på om du udholder 4 m sm!

Unknown sagde ...

Sokkene er veldig fine, jeg likte fargene godt. Det er sikkert lurt å ha sokkeblokkere hvis en strikker sokker. Da blir de vel presentert best. Ha en god weekwnd. :-)