lørdag den 26. september 2009

Status

På opfordring (fra Tina) lidt status for de igangværende projekter. Listen bærer præg af at jeg for tiden er rigtig god til at finde en undskyldning for at starte på noget nyt, og knap så god til at afslutte.

3 ting ligger trygt i kurven
  • Trøjen fra digt i masker, jeg er vokset ud af den siden jeg startede, men da lægen er ved at ordinære vægttab overvejer jeg at finde den frem og se om den kan være motivationen jeg mangler.

  • Bias shell, kørte bare sur i den, bør måske afvente den første del af et vægttab da den skal sidde til.

  • Drops tørklæde i alpaka, jeg hader at strikke lange tørklæder, på den anden side er det godt strik til møder mv.

Noget er mere eller mindre igang, men med lange pauser

  • Blues, må tit vige for andet strik i sofaen
  • færøsk sjal, der mangler ikke ret meget men jeg er ikke tilfreds

Og så er der det der er aktivt igang

  • Topstykke
  • Linsay sokker, jeg kom overens med mønstret og sokker passer godt i en dametaske/arbejdsrygsæk.
  • Hæklet sjal, jeg fik pludselig lyst til at prøve at hækle igen og det går passende hurtigt til at blive en julegave. Startede pænt med lagergarn men endte med at indkøbe dansk mohairgarn da det ikke blev pænt i det jeg havde valgt.

Endnu mere ligger som ønsker eller ligefrem med både garn og opskrift. Alt i alt må jeg indrømme at der mangler diciplin (desværre ikke kun på strikkefronten) og at det bliver lidt farligt at tage til web-strik strikkefestival i næste weekend samt i november formentlig på bymuseet , hvor Bente Geil fortæller og regner jeg med sælger. Godt jeg ikke kommer til Fanø, har dog vilde planer om at tage med om 2 år.

3 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Der er jo en tid til at starte og en tid til at afslutte - du er bare ikke kommet til at afslutte endnu ;-)

Det er nogle super dejlige projekter, du har gang i, så du skal bare nyde dem :-)

Lotte K strik sagde ...

Sikke mange dejlige projekter du har gang i. De skal da sikkert nok blive færdige en gang.

Tina Thing sagde ...

Hej Helle
Skønt at du fik opdateret os læsere på dine projekter - disciplin ku' vi nok alle indimellem få brug for at få opdateret!!
Fanø var vældig og du skal ta' med om 2 år :o)
Mange hilsner
Tina