mandag den 5. oktober 2009

Strik strik og atter strik

Jeg er hjemme på kort visit efter web-striks festival i Svendborg, kufferten er pakket til afgang om nogle timer og gemalen har taget en fridag så han kan sende mig godt afsted.
Weekenden var et tiltrængt energitilskud, snak og strik i massevis og et besøg på Hjelholt uldspinderi, hvor vi så spinderiet og væltede deres lille butik, der ikke er indrettet til 50 garngale kvinder.

Jeg begrænsede mig til 100g pelsuld til et sjal og 50g mohair til vanter.Tilbage på vandrehjemmet blev der atter strikket, drukket kaffe og lyttet til Ruth Sørensen der fortalte hvad strikkeriet har ført til for hende. Der blev strikket på topstykket og mine sokker, samt startet på fingervanter/halvvanter til mig selv.

Jeg startede lørdag efter frokost og søndag formiddag var jeg klar til fingere, det blev for hårdt for nakken så topstykket kom frem istedet, eller havde første handske været færdig.

Weekendens garnhøst ses her. Det turkise garn er det obligatoriske strømpegarn, her igen handmaiden Casbah, som jeg også brugte til Ishbel.

6 kommentarer:

Rosenvang sagde ...

Ja, det var en dejlig weekend. Hyggeligt at lære dig at kende.

Unknown sagde ...

Herlig weekend du har opplevd da.
Fint garn fikk du kjøpt og sikkert mye inspirasjon.
:-)

Strikkeheksen sagde ...

Det var da et beskedent, men dejligt garnkøb :-) Det må ha´ været rigtig skønt at få ny inspiration :-)

Helle : sagde ...

Det ser ud til at du har haft en rigtig skøn tur !

Tine sagde ...

Sikke da en dejlig tur, du har haft.

Og en masse dejlige ting du har gang i.
Og fået købt :-)

Clemme/Trine sagde ...

Hvor ser det bare hyggeligt ud :) Og sikke noget lækkert garn :)