søndag den 3. april 2011

nyt på pindene

Efter 2 forsøg på at starte på ærmer=strikkeprøver for en alpakatunika er jeg strandet fordi de pinde jeg skal bruge sidder i noget andet er jeg istedet startet på min mors "skulderblad", garnet virker lidt hårdt at strikke med, men jeg har mærket den vaskede udgave på messen i Middelfart og det bliver dejlig blødt.
2 takker med blade er det foreløbig blevet til, på mine nyindkøbte "knit-pro" metal jumperpinde købt på nettet da jeg ikke har set dem i Danmark. Jeg bruger mest rundpinde også til at strikke frem og tilbage, men stykkerne her er så korte at det for mig er lettere med korte (25cm) jumperpinde. Midterstykker bliver så på rundpind. Nu har jeg lige et par timer til at finde ud af om det bliver det strikketøj der skal med til strikkemostrenes komsammen i eftermiddag eller det bliver de lange ribomgange på "vestpå". Og så kunne jeg selvfølgelig også overveje at gøre en indsats for at få frigivet de mangende pinde/spidser til tunikaen for garnet er rigtig lækkert at strikke i.

2 kommentarer:

Lea sagde ...

Glæder mig til at se det færdige Skulderblad. Lækker farve din mor kan slynge om halsen når det er færdigt.
Skulderblad er endnu et projekt til min alenlange liste over modeller, der skal på pindene en dag.

Tine sagde ...

Det er bare en fin farve.
Og mønstret er også rigtig fint, når altså ikke det driller ;-)