fredag den 13. juli 2012

Nyt mysterie

Eller måske er det i virkeligheden "mysterier".
Jeg er startet på et nyt "Mysterie KAL", denne gang er det også et sjal, men helt sikkert i en anden stil da Stephen West mere er til grafiske mønstre end hulmønster. Garnet, som er lagergarn, er dels en Twinni Tussah (silke og uld) købt som udsalgsgarn hos Isager for længe siden, dels en lys turkis silke/uldblanding fra Henrichsens spinderi i Skive, formentlig DUO silkemerino. Del 1, der ankom i eftermidag bliver en lang række små kiler. Det passer fint med at jeg starter på arbejde igen mandag, og derved kan bruge det som togstrik.
Det andet mysterie er mere kedeligt, for et par uger siden opdagede de søde piger i strikkecafeen, at der var en tydelig farveforskel i en bred stripe (ca 3 cm) på min kjole. Partinr.på garnet er tjecket, det er desværre ikke her fejlen ligger. Fejlen falder sammen med at der var et brud og en knude i garnnøglet, så nu prøver jeg at tage mig sammen til at trævle 16cm op, fjerne stripen og fortsætte med det næste nøgle. At skulle starte helt forfra med nyt garn er slet ikke til at overskue. Foreløbig er der sat sikkerhedstråd i til optrævling. Konklussionen er dog at den ikke kommer med som færdig til Island.
Der er taget billeder til dokumentation, de er bare ikke ret gode, så enten skal der tages bedre eller også skal kjolen med til der hvor det er købt med henblik på at undgå at andre render ind i det samme.

3 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

Nej hvor er det ærgeligt med din kjole, du burde have en klækkelig erstatning for sådan noget bør ikke kunne ske.
Mysteriet ser spændende ud, sikke noget lækkert garn du anvender, det kan da kun blive en succes med sådan nogle kvalitets garner.

Strikkeglæde sagde ...

Jeg er enig, det virker helt urimelig, du må tale med dem du har købt garnet hos.

Det rigtige mysterium ser til gengæld rigtigt spændende ud.

Helle sagde ...

Det bliver næppe et problem at tale med butikken, hun giver nok nyt garn, problemet er arbejdet og at jeg er glad for farven, og arbejdet får man normalt ikke erstattet.