tirsdag den 10. juli 2012

Ferietid

Jeg har haft ferie 1½ uge nu, i næste uge går turen tilbage til et formentlig meget stille kontor inden jeg om godt 3 uger vinker farvel til manden og sætter kursen mod Island. Den første del af ferien har været brugt til absolut ingenting, bortset fra strik. Der er både strikket alene herhjemme (mens manden bygger carport) og sammen med andre. Ligesom Tine, var jeg nemlig til strik hos Ina og nød en sommerdag med udendørs hygge.
En af de ting der er strikket på er min "Karen Noe" tunika, hvor jeg er godt igang med bærestykket. Den lysegrønne kontrastfarve er fundet i et kit jeg har liggende til en trøje, og hvor der ser ud til at være rigeligt af effektfarverne.
Det fine blå sjal er kommet i brug, det lunede fint på skuldrene i bilen hjem fra et kort besøg på Sjælland, jeg havde lovet min far at hjælpe med lidt oprydning, det blev der nu ikke brug for, til gengæld var det godt at se at han har det bedre og bedre for hver gang vi kommer. Vi fik så også besøgt min mor. Søster må fortsat vente lidt, det ender nok med at jeg tager en tur over med toget til efteråret og gør København alene. 

2 kommentarer:

Strikkeglæde sagde ...

Dejlige feriesysler :-) Tunikaen ser spændende ud og sjalet ser virkeligt skønt ud

Uldbegavet sagde ...

Søde sager du arbejder på, er blå mon din yndlingsfarve?. Jeg glæder mig til at se tunikaen. Fortsat god ferie.