mandag den 11. juli 2011

Sidste feriedag

Jeg kom hjem fra Færøerne i går aftes og tilbringer en sidste feriedag i denne omgang med at blive opdateret på ugens begivenheder, dvs. ugens aviser og diverse blogs, få bund i vasketøjet og hvad der ellers falder for.

Mit hoved er fyldt med af indtryk fra workshops, foredrag og snak med andre strikkere fra Norge, Sverige, Finland, Island, Færøerne, Korea, Japan og Holland.
Dominoworkshop med Katrine Wohlleben

Vi boede i en lille, meget kendt, bygd der hedder Gjógv og kørte hver dag med bus til den lokale skole i Eidí, hvor vi tilbragte dagen. Turen var meget smuk, men et sted gav kriller i maven når vi var i de store busser. I et sving måtte bussen foretage en y-vending for at komme op ad fjeldet og det foregik ved at den endten bakkede så bagenden var ud over autoværnet eller kørte fremad så det var forenden, der var stejlt ned og skrænten endte i vandet. Heldigvis var chaufførerne stedkendte og meget dygtige og busserne var forsynede med ekstra kameraer mv.
Udsigt fra skolen i Eidí

Vi deltog også i en kunstnerisk performance der gik ud på at strikke i ring. Forinden havde hver deltager lavet et rødt strikketøj, der var rigtig mange flotte. Seancen blev fotograferet undervejs. Jeg deltog men bad en anden tage billeder. Næsten 80 deltog. 




Til sidst bygden vi boede i.






7 kommentarer:

Lydert sagde ...

Gjógv er helt klart et af de smukkeste steder på Færøerne. Selvom jeg har været der rigtig mange gange, bliver jeg ved at vende tilbage. Ikke langt fra de mange trapper er der en have med en masse sjove ting i, bl.a. en sten, der er malet som en FCK-spiller - så I den?

Helle sagde ...

Ja, jeg gik forbi hver dag for at komme til det hus jeg boede i.

Madam Munch sagde ...

Det lyder til at I har haft en spændende uge. Mon vi ser nye ting på bloggen i fremtiden.....?

Irene sagde ...

Det lyder som om du har haft en dejlig tur. Glæder mig til at høre mere:-)

Berit sagde ...

Håber, du viser lidt frem på bloggen, for det lyder til at have været spændende.

Helle : sagde ...

Det lyder virkelig som om du har haft en dejlig tur.

Tine sagde ...

Super dejlig tur!
Man bliver lidt misundelig :-)