lørdag den 12. marts 2011

Det perfekte kususstrikketøj

Jeg var på kursus/årsmøde tirsdag til onsdag og inden da gik jagten på det perfekte strikketøj. For mig er det et projekt der kræver minimal opmærksomhed, ikke fylder for meget og hvor pindene ikke støjer. Jeg behøvede ikke søge så længe for på hylderne ligger både garn og opskrifter i rigelig mængde. Frem kom "livstykke" fra Geilsk. Jeg startede på det i efteråret, men måtte trevle op da det blev for løst. Nu er jeg godt igang på tyndere pinde. Da der kun er strikket få omgange efterfølgende giver billedet et godt intryk af hvad jeg nåede, trods nogle timer med en ikke strikkegnet workshop og noget mathed onsdag. Matheden var selvforskyldt, lidt for meget rødvin og kun 4½ times søvn sætter sine spor. Selskabet var for godt, bla. fik jeg snakket med en jeg stort set ikke har mødt siden jeg var på skiferie sammen med min kollegiegang og enkelte tilløbere for 25 år siden. Faktisk mødtes vi til workshop sidste år men det var først på vej hjem det gik op for mig hvem det var. Denne gang var det som om det var få uger siden vi mødtes sidst, hvilket jeg synes er en sjældenhed.

2 kommentarer:

Tine sagde ...

Hyggeligt sådan at genoptage gamle venskaber!

Super dejligt strikketøj du er startet på.
Ærger mig stadig over den jeg i sin tid lavede. Måske man skulle lave en ny? :-)

Hilde sagde ...

Geilsk har så mange flotte strikkeoppskrifter...og jeg bare elsker det tynne ullgarnet deres. Har kjøpt masser av det + oppskriften til topstykke.....blir spennende.