torsdag den 15. juli 2010

Ferien er slut

Onsdag var det slut med ferie for denne gang, nu venter nogle forhåbentlig rolige dage på kontoret, hvor jeg håber at komme ned i bunkerne mens omverdenen holder ferie.
De sidste dage af ferien blev tilbragt i et sommervarmt København og Omegn. Begge forældre blev besøgt (vi boede hos min mor) og der blev set museer, gået strøgtur og lyttet til lidt jazz-musik. Og utrolig nok blev der ikke købt garn eller nyt tøj ud over et par t-shirts der passer under strikkjolerne - på udsalg , mon det er varmen der gjorde det? Ihvertfald var det så varmt at der ikke blev strikket ret meget.Søndag tog vi på Carlsbergmuseet om formiddagen, der var meget spændende, selv om husbryggeriet skuffede mig lidt. Jeg har i studietiden været på flere bryggeri- og virksomhedsbesøg hvor vi som kommende kemiingeniører kom bag de normale publikumsområder, så der skal nok noget mere til, ihvertfald var manden min mere tilfreds. Men alt de gamle var spændende. Og så var der kolde kildevand inkluderet i billetten (eller øl for dem der ville det.
Mandag var vi på vikingeskibsmuseet der er udvidet siden vi var der sidst. Manden genså en oldgammel træstub der blev gravet op ud for Århus Havn for nogle år siden, der har nemlig været fyrreskov på bunden af bugten, utroligt at den er bevaret. I øvrigt var den tæt på at blive brændt da den var taget op fordi der var en der troede det var en ny stub der lå og flød.

Ingen kommentarer: