lørdag den 11. juli 2009

FO og rejseplaner

Endelig blev jeg færdig med noget. Sommerblusen med flagermusærmer blev klar og vasket torsdag, godt hjulpet af "Tour de France", og i dag var den tør og klar til fotografering, mit første forsøg med kameraet fjernbetjening og uden at tænke på at det er en gammel "hjemmenederdel". Jeg har ændret lidt i opskriften for at gøre den længere, først er der strikket 1 cm efter afslutning af udtagninger og derefter 2 cm ekstra i selve ærmegabet. Længden er ok, men havde jeg haft mere viden om det relle garnforbrug havde den nok også fået 1 cm efter ribben, eller udtagningerne været ændret til hver fjerde pind istedet for hver tredje. Opskriften er fra Fandango og garnet 100% bomuld. Den har klart opfyldt ønsket om et "hovedet under armen" strikketøj til møder mv.
Ferien er slut i denne weekend og arbejdet venter mandag. Jeg har (fy fy) været inde på min arbejdsmail og kan konstatere at jeg ikke kommer til at kede mig. Grunden til at jeg har smugkigget er, at jeg har fået lov til at komme med til en konference i Bruxelles i oktober og efter aftale selv tilmeldt mig diverse workshops. 2 af de 4 er allerede bekræftede, det bliver spændende og forhåbentlig hyggeligt. Hårdt bliver det også, jeg skal til webstrik strikkefestival i weekenden og så afsted mandag til onsdag, hvor vi kommer sent hjem. Jeg overvejer allerede om jeg tør satse på et strikketøj i fly og lufthavne - der bliver en del ventetid, først i Karup, derefter i København og i Bruxelles, samt måske København på vej hjem.

Til sidst lidt til mundvandet. For mange år siden fik vi et kirsebærtræ i bryllupsgave og de sidste par år har der været til både os og solsorten, så lige nu smovser vi i kirsebær, der er nok plukket 3½ kg, som vi stort set selv spiser.


2 kommentarer:

Lotte K strik sagde ...

Sød bluse, vi har også masser af moreller, som vi kalder sød kirsebærrene,

Unknown sagde ...

Fott topp som passet deg godt. Det høres ut som om du har mye spennende å gjøre fremover selv om det er godt å ha ferie...
Morellene ser deilige ut, det er så fint å være litt selvforsynt.:-)