onsdag den 29. april 2009

Fremgang

Jeg har haft nogle dage med masser af strikketid og det er udnyttet til at få borten på det færøske sjal færdig. Herefter er det ren retstrikning med indtagninger, det vil sige sjalet nu er nået til det stadige hvor der kan tales samtidig og det kan komme med i toget eller til møder.
Fremgang er også nødvendigt. Der er købt garn til et "topstykke" (i blå) og en sommerbluse med flagermusærmer. Og så er der udsalg i den lokale garnbutik i hele maj måned, hvilket er snart - mon ikke lidt af feriepengene går til garn. Mine første strømper "nedefra og op" går også fremad, selv om jeg valgte at starte forfra halvvejs på den første med tyndere pinde, det giver et pænere mønster.

5 kommentarer:

Lotte K strik sagde ...

Det kan godt gå hen og blive dyrt,selv om der er udsalg,jeg syntes bare man er tilbøjelig at købe noget mere, men som jeg har hørt en sige (hellere garn misbruger end stof misbruger).

Unknown sagde ...

Det ser fint og lett ut. Det er alltid gøy å kjøpe garn på salg, bare sikre seg det....:-)

Tine sagde ...

Sikke da en masse du har gang i :-)

Jeg ved ikke rigtig om jeg "tør" gå forbi Fandango.
Man ved aldrig hvad der ender i tasken :-)

Helle : sagde ...

Hold da op du har da gang i meget, det er bare så farligt når der er udsalg !!

Gitte sagde ...

Ser smukt ud dit sjal.

Jeg skal da også på udsalg ;-)